Duurzaamheid is een belangrijk topic binnen de spoorindustrie. De ecologische (CO2) footprint en geluidsreductie zijn steeds vaker topics die we terug zijn in de aanbestedingen die we bij Vossloh ontvangen. Zowel bij de aanleg van nieuwe trajecten als bij het onderhoud van bestaande. Daarbij zien wij een toename in systeemoplossingen, waarbij het W30 bevestigingssysteem van Vossloh Fastenings Systems een belangrijk onderdeel speelt.

Vossloh Nederland is leverancier van de bevestigingssystemen van zusterbedrijf Vossloh Fastening Systems. In het productaanbod is het W30 bevestigingssysteem de onbetwiste winnaar als het gaat om toepasbaarheid in zware omstandigheden.

W30 bevestigingssysteem

Het W30 bevestigingssysteem is toepasbaar in omgevingen met temperaturen tussen -60 en +50 graden Celsius. Zelfs onder extreme omstandigheden (zwaar transport, weersinvloeden, etc) staat het W30 bevestigingssysteem zijn mannetje en blijft de veiligheid gewaarborgd.

Verder biedt dit systeem een hoge weerstand tegen slijtage, onder andere dankzij de kracht van de SKL30-spanklem, die de spoorstaaf op zijn plek houdt.

Het W30 systeem met de SKL 30 spanklem van Vossloh Fastening Systems houdt de spoorstaven goed op z’n plek. Het SKL30 bevestigingssysteem is dankzij de hoge spankracht van 14 kNm en de elasticiteit in staat bewegingen van de spoorstaven, die optreden als gevolg van krachten die de trein op het spoor uitoefent, op te vangen. Dit betekent minder slijtage aan het beton en ballastbed. Ook is het in het werk aanbrengen van de bevestigingen aanmerkelijk arbeidsvriendelijker.

Verminderde slijtage

Door het gebruik van SKL30 spanklemmen, die de spoorstaaf beter op zijn plek houden, biedt het W30 bevestigingssysteem ook een hoge weerstand tegen slijtage. Door de hoge spankracht van 14kNm en de elasticiteit, is het systeem in staat om bewegingen van de spoorstaven die optreden als gevolg van de krachten die de trein op het spoor uitoefent, moeiteloos op te vangen. Hierdoor zien we veel minder slijtage t.o.v. huidige toepassingen zoals de rughellingplaat. Ook is het in het werk aanbrengen van de bevestigingen aanmerkelijk arbeidsvriendelijker dan substituten en kan door de invoering van dit bevestigingssysteem de dwarsligger mee in de ombouw- / vernieuwingstrein.

Succesvol toegepast en getest voor Hoekse Lijn

Voor het project de Hoekse Lijn hebben wij een voorgespannen betonnen dwarsligger met het W30 bevestigingssysteem geleverd. Uit testresultaten blijkt dat de eerste scheur in deze dwarsligger pas optreedt bij een belasting van 63,9 kN/m2. Dat is ruim twee keer zo hoog als de vereiste 28 kN/m2.

Heeft u vragen over het W30 bevestigingssysteem?

Laat een terugbelverzoek achter en een productmanager neemt spoedig contact met u op.

20+ jaar ervaring

Met 20+ jaar ervaring weten wij exact wat u moet doen om tenders te winnen.

Focus op innovatie

Door nauwe samenwerking met partners, werken wij doorlopend aan productinnovatie.

Meer dan leverancier

Inschrijvingen voor tenders, projectmanagement en productadvies? Geen probleem, wij denken mee!

Internationaal netwerk

Profiteer van ons internationale netwerk van gerenommeerde producenten.

Voorstander van systeemoplossingen

Vossloh juicht de transitie van losse elementen naar systeemoplossingen toe. Als producent en toeleverancier van spoorwegmaterialen hebben wij zowel de kennis als het netwerk om diverse partijen te verbinden. Het combineren van ontwikkelingen zal hierbij de kwaliteit en duurzaamheid van het spoor en het spoorwegonderhoud alleen maar verhogen. Wij kennen de producenten, denken gezamenlijk aan nieuwe manieren van systemen en systeembeproevingen én voorzien veel partijen van advies het het selecteren van producten bij bijvoorbeeld aanbestedingen.

W30 bevestigingssysteem
SKL 30 spanklem

Meer informatie over het W30 bevestigingssysteem?

Download de productbrochure met technische specificaties en meer informatie over dit product.